A kapcsolati/közösségi hálózatok elemzése során a hálózatot alkotó emberek közötti kapcsolatokat tárjuk fel. A kapcsolatokat nagyon sokféleképpen lehet definiálni: a telekommunikációs szektorban az ügyfelek egymással kapcsolatos kommunikációja az alapja a kapcsolatoknak, míg egy közösségi portálnál az egymásnak küldött üzenetek mentén írjuk fel a hálózatot. De bármilyen más leíró változót használva is ki lehet alakítani ezeket a kapcsolatokat, pl. lakcím, hasonló zenei preferencia, megegyező vásárlói kosár, stb.

Az elemzés során nem csak a magukat az egyes kapcsolatokat vizsgáljuk meg, hanem azt is, hogy milyen magasabb rendű struktúrát alkotnak ezek a kapcsolatok, ugyanis az egyes ügyfelek helyzete egy adott struktúrában (particionálás, centralitás, fokszám, él sűrűség, stb.) számos olyan információval rendelkezik, amik hasznos üzleti tanáccsá alakíthatóak. Kérj ajánlatot csapatunktól!